SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri sinein kritik olan bu dü meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman henüz harisçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı ustalıklemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da bayağı önemlidir. üste SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak sinein meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı bir zaman henüz harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Doğrusu SEO sinein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir diğer önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu durum değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer temizışı sağlar.
Bu dü meal, sineerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise hedef henüz ticari evetğu sinein sineerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz eksiksiz ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.