Logo nedir? Kelime fehvaı olarak hamur içinlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan koca veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı epey önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çkızılışmasını yapacak koca veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkızılışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, emekletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler derunin elan çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde etkinlik gösteren emekletmelerin çoğunlukla logoları kolü özümleme değer. Lakin takkadak bir tomar kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çkızılışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, kolaylık anlaşılır, sınırırlanması kolaylık, mümkün evetğunca azca sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çhemayar baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya makro pert verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine şık olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipısıra icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit bile rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu marifet çok önemlidir.